«Εντιματάτη Κυρία Υπoυργέ,
Με ιδιαίτερη τιμή επικοινωνώ μαζί Σας με την ευκαιρία της πληροφόρησής μου σχετικώς με το αρ. πρωτ. 76902/Γ2 της 27-7-2006 έγγραφο των Διευθύνσεων Σπουδών Π. Ε. και Δ. Ε. του Υπουργείου Σας που έχει ως θέμα «Το μυστήριο της εξομολόγησης στα σχολεία» και επιθυμώ να Σας καταθέσω τις εξής σκέψεις μου.
Όπως και εσείς γνωρίζετε το θεοΐδρυτο μυστήριο της εξομολόγησης επιτελείται αιώνες τώρα διά των καταλλήλων πνευματικών πατέρων, οι οποίοι και λαμβάνουν για την τέλεσή του από τον οικείο Επίσκοπο ειδικόν «Ενταλτήριον Γράμμα». Σχετικά δε με τις απαραίτητες προϋποθέσεις, δηλαδή της ελεύθερης προσέλευσης στο μυστήριο και του απορρήτου αυτού, συμφωνώ βεβαίως απολύτως. Αλλ’ εκείνο το οποίο ιδιαιτέρως υπογραμμίζω είναι η μεγίστη ωφέλεια που αποκομίζουν οι νέοι μας από την εξομολόγηση, γιατί ελευθερώνονται από το κακό, νοιώθουν μέσα τους ηρεμία και λαμβάνουν αποφάσεις για μία καλύτερη πορεία στη ζωή τους. Έχει διαπιστωθεί ότι οι μαθητές θέλουν την εξομολόγηση γιατί κατ’ αυτήν επιλύουν πολλά από τα αγχώδη προβλήματά τους.
Θεωρώ, επομένως, επάναγκες το μυστήριο της εξομολόγησης να συνεχίσει να γίνεται στα σχολεία για το γενικότερο παιδαγωγικό καλό των παιδιών. Το θέμα του κατάλληλου χώρου για την τέλεσή του είναι δευτερεύον και σ’ όλες τις σχολικές μονάδες ασφαλώς θα ευρίσκεται κάποιος χώρος ως π.χ. ένα γραφείο. Άλλωστε η εξομολόγηση κυρίως θα τελείται προ των μεγάλων εορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα.
Το σημαντικότερο είναι η δική Σας γενναία και αρίστη βούληση την οποίαν και θεωρώ δεδομένη λόγω των ικανοτήτων σας και της εν γένει επιστημονικής συγκροτήσεώς σας. Με την αγαστή συνεργασία μετά της Εκκλησίας, η οποία μπορεί να στείλει στα σχολεία τους κατάλληλους πνευματικούς, και υπάρχουν αυτοί, μορφωμένοι και καλλιεργημένοι ιερείς με παιδαγωγικά προσόντα, το όλο θέμα έχω την βεβαίαν ελπίδα ότι θα τακτοποιηθεί κατά τον πλέον κατάλληλον τρόπον.
Ιδιαίτερα σήμερα που παρουσιάζονται δυσάρεστα φαινόμενα παραβατικότητας των ανηλίκων και ψυχικού κενού η παρουσία του εξομολόγου - πνευματικού πατέρα στα σχολεία είναι μία αρκούντως ικανοποιητική παιδαγωγική μέθοδος και προστασία για τα παιδιά μας. Τυγχάνει δε τούτο σύνηθες και στα ευρωπαϊκά σχολεία με τον θεσμό του ιερέως - aumônier όπου και δίδεται ιδιαίτερο βάρος στην αγωγή παιδείας και ανθρωπισμού.
Σας τα καταθέτω αυτά διότι η προσωπική μου εμπειρία από την διακονία μου στα Αρσάκεια Σχολεία Π. Ψυχικού όπου εξομολογώ εκατοντάδες παιδιά είναι εξόχως θετική και αποδοτική κατά τις μαρτυρίες της σχολικής κοινότητας, των γονέων και των μαθητών».
Με πολλές ευχές
Αρχιμανδρίτης ………………………………
Ιεροκήρυξ Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών
………………………………………………………………………………………………………………
Σχόλια επί των εμφατικών φράσεων:
1. Πότε η εξομολόγηση «ιδρύθηκε» από το θεό; Το λέει πουθενά η «βίβλος» και μου ξέφυγε;
2. Σπουδαία μέθοδος κατασκευής εξομολόγων! Με «ενταλτήριο» γράμμα. Όπως λέμε ένταλμα πληρωμής, ένα πράμα (το στέλνουν, άραγε και με κούριερ στον ενδιαφερόμενο;)
3. Τον εξομολόγο περιμένουν οι νέοι για να ελευθερωθούν από το κακό(!) και ν’ αποφασίσουν για το μέλλον τους (που τους περιμένει λαμπρότατο στο «άγιον όρος» ίσως;)
4. Βέβαια, τα παιδιά τρελαίνονται για μούχλα, συντήρηση, μεσαίωνα και κάθε λογής καλογερίστικη αρλούμπα!
5. Εδώ πέφτει και το σχετικό γλείψιμο προς την υπουργό α-παιδείας: σεις που είστε τόσο προοδευτική(!), αφήστε εμάς, να γυρίσουμε τα σχολεία στην αλησμόνητη εποχή της θεοκρατίας!
6. Διαπιστωμένα παιδαγωγικά προσόντα: μην αυνανίζεστε, γιατί θα τυφλωθείτε! Ας μη μιλήσουμε για τις μύριες ενοχές που δημιουργούνται στις αθώες παιδικές ψυχές απ’ τις αψυχολόγητες παρεμβάσεις άσχετων, που το παίζουν ειδήμονες επί παντός του επιστητού!
7. Τώρα ησύχασα. Αφού θ’ αλωνίζει νυχθημερόν ο «πνευματικός πατέρας» (καλογερόπαπας) στο σχολείο, το παιδί μου θα έχει εξασφαλισμένη προστασία 100%!
8. aumônier = εφημέριος (Ξέρει και γαλλικούλια και, ευκαίρως - ακαίρως τα επιδεικνύει)
Βλέπουμε παραπάνω, με ποια γελοία και σαθρά επιχειρήματα επιδιώκει λυσσασμένα η εκκλησία να διεισδύσει στα σχολεία. Δεν της φτάνει η εβδομαδιαία πλύση εγκεφάλου όλων των μαθητών (απ’ το δημοτικό ως το λύκειο) με το μάθημα των θρησκευτικών, δεν της φτάνουν τα διδακτικά βιβλία που, όλα χωρίς εξαίρεση, ξεχειλίζουν από θρησκευτική προπαγάνδα, δεν της φτάνει η καθημερινή υποχρεωτική προσευχή και ο μηνιαίος υποχρεωτικός, ομαδικός εκκλησιασμός, δεν της φτάνει η συστηματική κυριακάτικη παραπλάνηση αθώων παιδιών στα λεγόμενα «κατηχητικά» σχολεία, επιδιώκει και την ολοκληρωτική άλωση των σχολικών μονάδων, με την παρουσία των εντολοδόχων της «εξομολόγων», που θα ελέγχουν και θα κατευθύνουν ακόμη και τις σκέψεις και τις πράξεις και τον εύπλαστο και εύθραυστο ψυχικό κόσμο των δύσμοιρων μαθητών!
Πότε, επιτέλους, θα καταλάβουμε σε τι μεσαίωνα ζούμε;
Πότε, επιτέλους, θα συνέλθουμε απ’ τη μακραίωνη πνευματική μας αφασία;
Πότε θα βρούμε τη δύναμη να ξεφύγουμε απ’ αυτό το σφιχταγκάλιασμα του
σκοταδισμού, της οπισθοδρόμησης και της αλογίας;
Πότε, επιτέλους, θα αποφασίσουμε να ζήσουμε ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ από τα δεσμά της θεοκρατίας;
Για τον "παιδικό οδηγό εξομολογήσεως" σε προσεχές ποστ
4 σχόλια:
ΠΑ-ΝΑ-ΓΙ-Α ΜΟΥ!!!
Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ...
Ροδιά, αν είναι να βάλει ο θεός το χέρι του, ας το βάλει κι ο παπάς όπου βρει, ανάγκες έχει κι αυτός :-ΡΡ
τα είχα δημοσιεύσει κι εγώ, όπως και τον "παιδικό οδηγό"...
όσοι περισσότεροι τα γράφουν τόσο το καλύτερο!
Εγώ τώρα τα αντιλήφθηκα, Ροΐδη, κι είπα να μην τα αφήσω ασχολίαστα. Όπως λες κι εσύ, όσοι περισσότεροι τα γράφουν τόσο το καλύτερο!
Το λάγνο χέρι του ιερωμένου, sfrang, είναι άλλο ένα μέγα θέμα, που απαιτεί δεκάδες ποστς.
Δημοσίευση σχολίου