3.2.13

ΚΕΛΣΟΣ: ΑΛΗΘΗΣ ΛΟΓΟΣ



«Ο Αληθής Λόγος, γραμμένος το 178 μ.Χ., σώζεται σχεδόν αυτούσιος χάρη στο χριστιανό κατηχητή Ωριγένη ο οποίος, προκειμένου να τον αντικρούσει, τον παρέθεσε μέσα στο απολογητικό του έργο κατά Κέλσου, ακριβώς ως είχε».

Το πιο πάνω απόσπασμα είναι η δεύτερη παράγραφος της «εισαγωγής» από τον «Αληθή Λόγο» κατά χριστιανών, «έργο υπεράσπισης του Ελληνισμού» γραμμένο από το φιλόσοφο της ύστερης αρχαιότητας Κέλσο και μεταφρασμένο από τους Πέτρο Οικονόμου και Γιάννη Χριστοδούλου των εκδόσεων «Θύραθεν».

Σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες και στην Αμερική έχει ήδη δει το φως της δημοσιότητας εδώ και πολλά χρόνια αλλά στη παπαδοκρατούμενη Ελλάδα μόλις το 1996 μεταφράστηκε και εμφανίστηκε στους πάγκους των βιβλιοπωλείων. Είναι το μοναδικό σύγγραμμα που παρουσιάζει την Ελληνική άποψη περί χριστιανισμού, του θεού του και των ηρώων του, που σώθηκε από την καταστροφική μανία των χριστιανών και το μοναδικό που δεν κατέληξε στη φωτιά όπως π.χ. το δεκαπεντάτομο έργο «Κατά Χριστιανών» του Πορφύριου και άλλα πολλά.

Με τον «Αληθή Λόγο» γνωρίζουμε τα επιχειρήματα της Ελληνικής «ειδωλολατρίας» εναντίον του «αληθινού» και «πραγματικού» θεού, και το κυριότερο, καταλαβαίνουμε γιατί έπρεπε να σφαχτούν οι Έλληνες, να καούν τα βιβλία τους και να ισοπεδωθούν οι ναοί τους. Δεν ήταν δυνατόν να επικρατήσουν τα σκοτάδια της Σιών και της Παλαιάς Διαθήκης με τον Ήλιο του Απόλλωνα και τη Γνώση της Αθηνάς να μεσουρανούν στη Μεσογειακή λεκάνη. Δεν πείθεις ότι ο γάιδαρος πετάει όταν έχεις κάποιον από δίπλα να σε κοροϊδεύει, και οι χριστιανοί έχουν δει πάρα πολλές φορές γαϊδάρους να πετάνε.

Εκτός της θεώρησης της χριστιανικής θρησκείας από την Ελληνική οπτική γωνία, το έργο του Κέλσου περιέχει στοιχεία ιστορικά, λαογραφικά, πολιτισμικά και το πιο ενδιαφέρον: περιγράφει την ποιότητα των ανθρώπων που δημιούργησαν και βοήθησαν στην εξάπλωση της θρησκεία «μας» με πρώτο και καλύτερο τον Ιησού αρχηγό και πρωταγωνιστή ενός θιάσου αθλίων, αγράμματων, και βάρβαρων ανθρώπων του υποκόσμου της μέσης ανατολής. Διότι μόνο υπόκοσμος θα μπορούσε να καταστρέψει τον πιο όμορφο πολιτισμό που ο δημιούργησε το γένος των ανθρώπων, τον Ελληνικό πολιτισμό.

«Η γέννηση του Ιησού από μια παρθένο» γράφει ο Κέλσος «είναι δική του επινόηση, (του Ιησού) για να συγκαλύψει την πραγματική του καταγωγή: γεννήθηκε σε ένα χωριό της Ιουδαίας από μια ντόπια, άπορη χειρώνακτα που ο άντρας της, ένας μαραγκός, την έδιωξε από το σπίτι σαν έμαθε ότι τον απατούσε με έναν στρατιώτη που τον έλεγαν Πάνθηρα. Και διωγμένη και ταπεινωμένη περιπλανήθηκε και γέννησε κρυφά. Ο ίδιος επειδή ήταν φτωχός, πήγε να δουλέψει εργάτης στην Αίγυπτο όπου έμαθε μερικά από τα τεχνάσματα για τα οποία περηφανεύονται οι Αιγύπτιοι, και με τη βοήθεια αυτών των τεχνασμάτων, όταν ξαναγύρισε ανακήρυξε τον εαυτό του θεό.

Κατ’ αρχήν για να κατασκευάσουν την ιστορία της παρθενογένεσης οι χριστιανοί έχουν χρησιμοποιήσει τους Ελληνικούς μύθους της Δανάης και Μελαννίπης ή της Αύγης και της Αντιόπης».

Δεν ξέρω αν το πιο πάνω απόσπασμα έχει ιστορική αξία, πάντως η ελληνική άποψη γύρω από τη γέννηση του Χριστού είναι διαμετρικά αντίθετη με αυτήν των χριστιανών.

«Λες πως ο κάθε άνθρωπος χάρη στη θεία πρόνοια γίνεται υιός του θεού. Αν είναι έτσι, τότε σε τι διαφέρεις εσύ από οποιονδήποτε άλλο; Κι έπειτα, πως, αφού όπως λες είσαι υιός του θεού, δε σε βοήθησε στη συμφορά σου ο πατέρας σου ή δεν μπόρεσες εσύ ο ίδιος να βοηθήσεις τον εαυτό σου;» ρωτάει τον Ιησού ο Κέλσος αναφερόμενος στον εξευτελισμό και τη σταύρωσή του και συνεχίζει πιο κάτω τις ερωτήσεις του.

«Λες πως όταν γεννήθηκες, ήλθαν Χαλδαίοι να σε βρουν και να σε προσκυνήσουν, νήπιο ακόμα ως θεό και πως το είπαν στον Ηρώδη τον τετράρχη κι εκείνος έστειλε ανθρώπους του να σκοτώσουν όσα βρέφη γεννήθηκαν την ίδια χρονιά, νομίζοντας πως θα βγάλει και σένα από τη μέση, για να μη βασιλεύσεις σα θα μεγαλώσεις. Αν είναι έτσι, πως έγινε και τώρα που μεγάλωσες εσύ, ο υιός του θεού, όχι μόνο δε βασιλεύεις, αλλά τριγυρνάς πέρα δώθε σκυφτός από φόβο και ζώντας με ελεημοσύνες; Μάζεψες γύρω σου δέκα-έντεκα φυντάνια, κάτι φοροεισπράκτορες αναλφάβητους και κάτι ναυτικούς ελεεινούς και τρισάθλιους κι όλοι μαζί ξεκόψατε από τον κόσμο και το ρίξατε στην αλητεία, εξοικονομώντας τα προς το ζην με τρόπο αισχρό κι ενοχλητικό. Και αυτή πάλι η ιστορία , που όταν ήσουν νήπιο χρειάστηκε να σε φυγαδεύσουν στην Αίγυπτο για να μη σφαχτείς; Μα πως γίνεται να κατατρέχει το θεό ο φόβος του θανάτου; Παρ’ όλα αυτά, κατέβηκε άγγελος από τον ουρανό, κι έδωσε εντολή στους δικούς σου να φύγετε, γιατί αν σας άφηνε στην τύχη σας θα πεθαίνατε. Και δεν μπορούσε επί τόπου να σε προστατέψει ο μέγας θεός; Οι παλιοί μύθοι απέδιδαν θεία γέννηση στον Περσέα, τον Αμφίωνα, τον Αιακό και το Μίνωα. Ούτε και αυτούς τους πιστεύουμε, αλλά τουλάχιστον αυτοί οι μύθοι παρουσιάζουν σαν απόδειξη τα όσα μεγάλα και θαυμαστά κατόρθωσαν εκείνοι για το καλό των ανθρώπων, ώστε να αποκτήσουν κάποια αληθοφάνεια. Εσύ τι το θαυμάσιο, σε έργα ή σε λόγια έχεις να παρουσιάσεις;»

Επειδή ο Ιησούς έχει πεθάνει εδώ και 20 αιώνες θα μας επιτρέψει ο Κέλσος να απαντήσουμε εμείς αντ’ αυτού…

1ο. Εξασφάλισα στους ανθρώπους τον Παράδεισο κάνοντας τη ζωή πάνω στη γη κόλαση, διότι, τα αγαθά του πολιτισμού και ο Παράδεισος, δεν πάνε παρέα. Ή το ένα θα έχεις ή το άλλο.

2ο. Καταργώντας την ιατρική επιστήμη και μη βοηθώντας τους αρρώστους, υπερπληθυσμός στη γη δεν υπήρχε περίπτωση να έρθει ποτέ, με την επικράτηση δε του ισχυρότερου και δυνατότερου, δηλ. με το ζωώδη νόμο της ζούγκλας, η πιθανότητα εκφυλισμού του ανθρωπίνου γένους είναι ελάχιστη, σχεδόν μηδενική. Δείτε τα σημερινά χάλια σας και θα καταλάβετε τι θέλω να πω.

3ο. Βοηθώντας την αυτοκρατορική και αρχιεπισκοπική εξουσία, με την αποβλάκωση της ανθρώπινης μάζας, εξασφάλισα αταλάντευτη και χωρίς κλυδωνισμούς διακυβέρνηση για πολλούς αιώνες, με ταυτόχρονη άνετη και πλούσια ζωή των εξουσιαστών και των υπηρετών μου, ανθρώπων που αξίζει να ζουν στη χλιδή και πολυτέλεια, διότι γι’ αυτούς έχω εξασφαλισμένη θέση στον Παράδεισο.

4ο. Θεράπευα αρρώστους και ανάσταινα νεκρούς…Στοπ! Εδώ Ιησού μας δουλεύεις ψιλό γαζί, διότι ο Ελισαίος ένας προφήτης Β΄ κατηγορίας ήταν καλύτερος νεκραναστάτης και θεραπευτής από εσένα, χωρίς να είναι γιος κανενός θεού. (Βασιλέων Β από Κεφ. Β1 έως Ιγ 21)

5ο. Θα άφηνα τους χριστόπιστους να μας αναπτύξουν και κάποιες δικές τους απαντήσεις στην ερώτηση του Κέλσου, αν ήταν ικανοί για σοβαρό διάλογο. Επειδή όμως θα μας πουν αυτά που τρώμε στη μάπα για 18 αιώνες. Αρκετά! Χορτάσαμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια: